1 Penyakit & 2 Sebab

Sebenarnya Hanya Ada 1 Aje Penyakit

Macam mana pulak tu…..?

Disebabkan penyakit ni la kita semua dapat sakit yang kita selalu panggil kencing manis, darah tinggi, kanser, alergik dan lain lain lagi.

Yang kita semua sebut macam-macam penyakit kat atas tadi tu adalah hanya simtom-simptom atau kesan daripada satu penyakit.

Sebenarnya hanya ada SATU AJE PENYAKIT...!!

Satu penyakit ni kita panggil "Cells Malfunctioning" atau sel-sel badan kita rosak atau tak berfungsi dengan sepenuhnya.

Tau tak dalam badan manusia ada lebih kurang 75 trilion sel & setiap saat 10 juta sel baru akan dihasilkan.

Bila sel-sel dalam badan tidak dapat berfungsi dengan baik atau memang tak boleh berfungsi langsung.....maka kita akan dapat pelbagai simptom penyakit macam yang kita sebut kat atas tadi.

Kita ambik satu contoh, kencing manis jadik bila badan kita tidak boleh keluarkan insulin yang cukup untuk tukar gula kepada tenaga.

Kenapa jadi macam tu?

Sebab...sel-sel yang sepatutnya keluarkan insulin tu tak sihat & tak berfungsi dengan baik..

Jadik dia tak dapat nak buat kerja untuk tukar gula kepada tenaga..

2 punca utama KENAPA sel-sel dalam badan kita jadi rosak & tidak berfungsi:

  1. Kurang/Tiada Nutrisi - Sel-sel tak dapat nutrisi yang sepatutya dan secukupnya
  2. Banyak Toksin - melalui persekitaran, pemakanan & amalan harian
    Itu lah dua punca yang menyebabkan sel-sel kita semua tidak berfungsi dah akhirnya bila kita terus tidak selesaikan dua punca ini & bertindak hari ini....

Kita akan akhirnya terpaksa dimasukan ke wad-wad hospital & akhirnya mungkin kita terpaksa makan ubat seumur hidup kita....

Tapi macam yang kita dah pon tau...Ubat yang kita makan sebenarnya bukan la menyembuhkan tapi cuma bertahan..

Ubatan zaman moden sekarang hanya merawat simptom tapi tak merawat punca penyakit..

Macam tu la hakikat hidup kita pada zaman moden nie yang semua nya instant & komersial.

Dari segi makanan nye adalah penyebab kepada rosak nya sel-sel dalam badan (akibat daripada proses penyediaan, gula, bahan pewarna, bahan pengawet dan bahan toksin yang lain).

Dan yang lebih teruk lagi ubat moden yang ada pon tidak menyembuhkan punca penyakit tapi sekadar merawat simptom & bertahan.

Pernah kita dengar orang makan ubat kencing manis atau darah tinggi SEMBUH?

Jawapan nye TAK kan.....?

Habis tu kita nak buat macam mana...?

Cuba baca posting yang seterusnya kat atas nanti....

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *